Zapraszamy Uczniów/Uczennice do udziału w konkursie wiedzy ekologicznej „JESTEM EKOLOGIEM – DZIAŁAM DLA ZIEMI” organizowanym w ramach projektu „Akademia Liderów Edukacji”.
Celem konkursu jest promowanie postaw proekologicznych, rozwijanie kreatywności oraz zwrócenie uwagi na znaczenie ochrony środowiska w naszym codziennym życiu.
Na laureatów czeka atrakcyjna nagroda:4-dniowy wyjazd edukacyjny o charakterze przyrodniczo-ekologicznym BARDZO ZIELONA SZKOŁA.
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Jagodnem uczcili zbliżające się Narodowe Święto Niepodległości Polski programem artystycznym „Wolność Kocham i Rozumiem”.
Program spektaklu przygotowały: opiekun Koła Teatralnego Pani Wiesława Działak oraz Pani Beata Stefańska i Pani Małgorzata Minda.
Występowali uczniowie/uczennice z KOŁA TEATRALNEGO realizowanego w ramach projektu „Akademia Liderów Edukacji”. W uroczystości zostały wykorzystane pomoce dydaktyczne zakupione w ramach projektu.
Uroczysta akademia patriotyczna była opowieścią o zagubieniu młodego człowieka we współczesnym wielkim świecie i poszukiwaniu dla siebie drogi. Była odkrywaniem na nowo wartości, którymi żyły minione pokolenia przodków oraz siły, jaką daje człowiekowi Wolna Ojczyzna. Świadomość historycznej przeszłości naszej Ojczyzny i współczesna rzeczywistość pełna niepokojów i zagrożeń pokazują, jak ważnymi wartościami są wolność i niepodległość.
Akademia z okazji Święta Odzyskania Niepodległości była wyjątkowym doświadczeniem. Słuchając wierszy, pieśni i oglądając inscenizację, można było poczuć, jak wielką wartością jest wolność. Przygotowany program artystyczny wzbudził wiele emocji i skłaniał do refleksji nad współczesnym znaczeniem słów takich jak: “wolność” czy “patriotyzm”.
Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tej uroczystości.
W dniach 17-19 września bieżącego roku uczniowie i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej w Małyszynie uczestniczyli w wyjeździe edukacyjno-integracyjnym do Szkoły Wrażliwości w Kapkazach.
Celem wyjazdu było:
wzmacnianie integracji i budowanie relacji rówieśniczych w atmosferze szacunku, współpracy i zrozumienia,
kształtowanie postaw prospołecznych, otwartości i wrażliwości na potrzeby innych
rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych poprzez udział w warsztatach, zajęciach artystycznych, terenowych i wspólnych działaniach twórczych,
uwrażliwienie uczniów na wartości takie jak empatia, równość, tolerancja oraz poszanowanie przyrody i dziedzictwa kulturowego regionu.
Uczniowie i Nauczyciele uczestniczyli w bogatym programie zajęć, m.in. warsztatach ceramicznych, rękodzielniczych, zielarskich, muzycznych, teatralnych. Mieli również okazję wziąć udział w rozmowach i spotkaniach tematycznych poruszających kwestie różnorodności, współpracy i odpowiedzialności społecznej.
Wyjazd był nie tylko wartościowym doświadczeniem edukacyjnym, ale również okazją do rozwijania własnych zainteresowań i umiejętności w atmosferze akceptacji, wzajemnego szacunku i otwartości.
Po wakacyjnej przerwie serdecznie witamy wszystkich Uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Mirzec!
Mamy nadzieję, że czas letniego wypoczynku był pełen radości, przygód i beztroskich chwil.
Informujemy, że wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego wznawiamy również zajęcia realizowane w ramach projektu edukacyjnego „Akademia Liderów Edukacji”. Przed nami kolejne miesiące pełne ciekawych warsztatów, spotkań, doświadczeń i wspólnego odkrywania świata.
Realizowane zajęcia mają na celu podnoszenie umiejętności oraz wyrównanie szans edukacyjnych. W ramach projektu prowadzone będą różnorodne zajęcia pozalekcyjne. Uczniowie będą doskonalić swoją wiedzę z zakresu języka polskiego, j. angielskiego, j. niemieckiego, matematyki, fizyki, chemii, historii, geografii, biologii, fotografii, programowania i robotyki, zdrowego odżywiania, nauki gry w szachy, warsztatów teatralnych, fotografii.
Ich celem jest wsparcie wszechstronnego rozwoju ucznia, zarówno w zakresie kompetencji społecznych, jak i edukacyjnych.
Życzymy wszystkim Uczniom/Uczennicom udanego startu w nowym roku szkolnym, sukcesów w nauce, rozwijania pasji oraz mnóstwa pozytywnej energii!
W dniach 3-5 czerwca bieżącego roku uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Mircu uczestniczyli w wyjeździe edukacyjno-integracyjnym do Szkoły Wrażliwości w Kapkazach.
Celem wyjazdu było:
wzmacnianie integracji i budowanie relacji rówieśniczych w atmosferze szacunku, współpracy i zrozumienia,
kształtowanie postaw prospołecznych, otwartości i wrażliwości na potrzeby innych
rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych poprzez udział w warsztatach, zajęciach artystycznych, terenowych i wspólnych działaniach twórczych,
uwrażliwienie uczniów na wartości takie jak empatia, równość, tolerancja oraz poszanowanie przyrody i dziedzictwa kulturowego regionu.
Uczniowie uczestniczyli w bogatym programie zajęć, m.in. warsztatach ceramicznych, rękodzielniczych, zielarskich, muzycznych, teatralnych. Mieli również okazję wziąć udział w rozmowach i spotkaniach tematycznych poruszających kwestie różnorodności, współpracy i odpowiedzialności społecznej.
Wyjazd był dla uczniów nie tylko wartościowym doświadczeniem edukacyjnym, ale również okazją do rozwijania własnych zainteresowań i umiejętności w atmosferze akceptacji, wzajemnego szacunku i otwartości.
W ramach realizowanego projektu Nauczyciele ze szkół znajdujących się na terenie Gminy Mirzec uczestniczyli w specjalistycznych szkoleniach mających na celu podniesienie ich kompetencji zawodowych. Zajęcia obejmowały m.in. nowoczesne metody nauczania, wykorzystanie technologii w edukacji oraz rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów. Dzięki udziałowi w projekcie kadra pedagogiczna zdobyła nowe umiejętności, które z pewnością przełożą się na jakość nauczania i rozwój uczniów ze szkół Gminy Mirzec.
W początkiem miesiąca marca bieżącego roku rozpoczęła się realizacja zajęć pozalekcyjnych dla Uczniów/Uczennic wszystkich szkół podstawowych z Gminy Mirzec. Zajęcia mają na celu podnoszenie umiejętności uczniów oraz wyrównanie szans edukacyjnych. W ramach projektu prowadzone są różnorodne zajęcia pozalekcyjne. Uczniowie doskonalą swoją wiedzę z zakresu języka polskiego, j. angielskiego, j. niemieckiego, matematyki, fizyki, chemii, historii, geografii, biologii, fotografii, programowania i robotyki, zdrowego odżywiania, nauki gry w szachy, warsztatów teatralnych, fotografii. Ich celem jest wsparcie wszechstronnego rozwoju uczniów, zarówno w zakresie kompetencji społecznych, jak i edukacyjnych.
Zajęcia obejmują następujące obszary:
Doradztwo zawodowe – uczniowie uczestniczą w warsztatach pomagających poznać własne predyspozycje zawodowe, planować ścieżkę kariery oraz zdobywać informacje o różnych zawodach i rynku pracy
Edukacja ekologiczna – w ramach tych zajęć uczniowie rozwijają świadomość ekologiczną, uczą się postaw proekologicznych oraz biorą udział w projektach dotyczących ochrony środowiska
Kształtowanie postaw antydyskryminacyjnych – prowadzone są zajęcia, które mają na celu budowanie empatii, tolerancji i otwartości na różnorodność. Uczniowie uczą się rozpoznawać i przeciwdziałać wszelkim formom dyskryminacji
Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień – organizowane są kółka tematyczne i zajęcia rozwijające kreatywność, logiczne myślenie, kompetencje artystyczne, sportowe czy językowe, dostosowane do indywidualnych potrzeb i pasji uczniów
Zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne uczniów – organizowane są zajęcia z edukacji matematycznej, polonistycznej i przyrodniczej, dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów
Zajęcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – realizowane są zajęcia sensoryczne, logopedyczne, psychologiczno-pedagogiczne, z wykorzystaniem Metody Tomatisa, rytmiczne, trening umiejętności społecznych, biblioterapia, arteterapia oraz zajęcia indywidualne prowadzone metodą Warnkego.
Zajęcia odbywają się w przyjaznej atmosferze, z uwzględnieniem indywidualnych możliwości i potrzeb uczniów, a ich celem jest nie tylko rozwój wiedzy i umiejętności, ale również wzmacnianie poczucia własnej wartości, integracja rówieśnicza oraz budowanie pozytywnych relacji społecznych.
W ramach realizowanego projektu Nauczyciele ze szkół znajdujących się na terenie Gminy Mirzec uczestniczyli w specjalistycznych szkoleniach mających na celu podniesienie ich kompetencji zawodowych.
Zajęcia obejmowały m.in. nowoczesne metody nauczania, wykorzystanie technologii w edukacji oraz rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów. Dzięki udziałowi w projekcie kadra pedagogiczna zdobyła nowe umiejętności, które z pewnością przełożą się na jakość nauczania i rozwój uczniów ze szkół Gminy Mirzec.
Z dniem 04.11.2024 roku Akademia Przedsiębiorczości sp. z o.o. rozpoczyna rekrutację Uczennic/Uczniów oraz Rodziców do projektu „Akademia Liderów Edukacji” realizowanego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).
Rekrutacja będzie prowadzona od 04.11.2024 do 31.12.2024 roku. Termin rekrutacji może zostać skrócony w przypadku pełnego naboru uczestników i osiągnięcia zakładanych wskaźników projektowych. Informacja o zamknięciu naboru będzie zamieszczona w siedzibach szkół i opublikowana na stronie internetowej projektu „Akademia Liderów Edukacji”.
W procesie rekrutacji zostanie wyłonionych minimum 412 Uczniów klas I-VIII (215 dziewcząt i 197 chłopców), w tym 123 Uczniów (58 dziewcząt i 65 chłopców) o specjalnych potrzebach edukacyjnych i/lub rozwojowych potwierdzonych orzeczeniem lub opinią Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Oraz 24 Rodziców Uczniów edukujących się w Szkole Podstawowej w Gadce.
W projekcie rekrutacji mogą wziąć udział wyłącznie Uczennice/Uczniowie edukujący się w szkołach podstawowych w Gminie Mirzec tj. w:
Szkole Podstawowej w Gadce
Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Jagodnem
Szkole Podstawowej w Małyszynie
Szkole Podstawowej w Mircu
Szkole Podstawowej w Osinach
Szkole Podstawowej w Trębowcu
Szkole Podstawowej w Tychowie Nowym
Szkole Podstawowej w Tychowie Starym.
Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest złożenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych w terminie rekrutacji, na właściwych formularzach oraz spełnienie kryteriów rekrutacyjnych.
Uczniowie i Rodzice zainteresowani udziałem w projekcie powinni zapoznać się z Regulaminem projektu dla Uczniów i Rodziców.