Projekt grantowy realizowany w ramach projektu Operatora Grupa Profesja Sp. z o.o. „Międzynarodowa współpraca się opłaca. Granty na komponent współpracy ponadnarodowej dla beneficjentów projektów standardowych realizowanych w zakresie celów tematycznych 8-11 współfinansowanych z EFS w ramach PO WER lub RPO w perspektywie finansowej 2014-2020” o nr POWR.04.03.00-00-0093/17
Projekt grantowy „Metoda student centered classroom z TIK jako narzędzie podnoszenia efektywności kształcenia ogólnego”
– stanowi rozszerzenie o komponent współpracy ponadnarodowej projektu „TAK dla TIK w Gminie Mirzec” realizowanego przez Akademię Przedsiębiorczości w partnerstwie ze Szkołami Podstawowymi prowadzonymi przez Gminę Mirzec.
Okres realizacji projektu grantowego trwa od 01.09.2019r. do 30.06.2020r. i jest tożsamy z okresem realizacji projektu standardowego.
Wartość grantu wynosi: 99 339,56 zł
Projekt grantowy realizowany jest przez Akademię Przedsiębiorczości sp. z o.o. w Kielcach
w ramach Działania 4.3 Współpraca Ponadnarodowa Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 w partnerstwie ponadnarodowym z Europass Teacher Academy Florencja/Włochy
Partner wiodący:
Akademia Przedsiębiorczości sp. z o.o.
http://www.ap.org.pl/
Partner ponadnarodowy:
Europass SRL
https://www.teacheracademy.eu/
Rozszerzenie projektu standardowego o komponent współpracy ponadnarodowej umożliwia transfer
i adaptację metody student centered classroom z TIK opartej o włoskie i fińskie doświadczenia. Wymiana doświadczeń, transfer wiedzy o nowoczesnych technologiach, wdrożenie innowacyjnych metod przyczyni się do podniesienia kompetencji cyfrowych uczestników oraz poprawy jakości kształcenia ogólnego w SP z Gminy Mirzec.
Cel główny projektu grantowego:
Wdrożenie metody student centered classroom z TIK w 8 SP do końca czerwca 2020 jako narzędzia podnoszenia kompetencji cyfrowych min. 80 uczniów oraz zwiększenia efektywności kształcenia w Gminie Mirzec.
Osiągnięcie celu głównego nastąpi poprzez realizację celów szczegółowych i następujących działań:
– nabycie wiedzy i podniesienie kompetencji dydaktyczno – metodycznych dotyczących nauczania metodą skoncentrowaną na uczniu z wykorzystaniem TIK przez 12 uczestników wizyty studyjnej;
– pozyskanie wiedzy nt. metody student centered classroom z TIK przez min. 48 nauczycieli ze wszystkich Szkół Podstawowych Gminy Mirzec;
– wdrożenie innowacji pedagogicznej wykorzystującej metodę student centered classroom z TIK w 8 Szkołach Podstawowych;
– pilotażowe wdrożenie metody student centered classroom z TIK poprzez przeprowadzenie min 24 godzin zajęć edukacyjnych w 8 SP.
Planowane efekty
Metoda student centered classroom z TIK zostanie wdrożona w II semestrze roku szkolnego 2019/2020 w 8 szkołach podstawowych Gminy Mirzec poprzez wprowadzenie innowacji pedagogicznej.
W ramach innowacji zostaną przeprowadzone pilotażowo w każdej szkole podstawowej min. 3 zajęcia z wykorzystaniem metody student centered classroom z TIK.
Po zakończeniu realizacji projektu zakłada się kontynuację stosowania metody skoncentrowanej na uczniu i rozszerzanie jej wykorzystania w innych klasach, a także popularyzację dobrych praktyk na terenie powiatu starachowickiego w materiałach informacyjnych, na stronie internetowej AP oraz innych przedsięwzięciach realizowanych przez szkoły, Akademię Przedsiębiorczości i Urząd Gminy.