
W początkiem miesiąca marca bieżącego roku rozpoczęła się realizacja zajęć pozalekcyjnych dla Uczniów/Uczennic wszystkich szkół podstawowych z Gminy Mirzec.
Zajęcia mają na celu podnoszenie umiejętności uczniów oraz wyrównanie szans edukacyjnych. W ramach projektu prowadzone są różnorodne zajęcia pozalekcyjne. Uczniowie doskonalą swoją wiedzę z zakresu języka polskiego, j. angielskiego, j. niemieckiego, matematyki, fizyki, chemii, historii, geografii, biologii, fotografii, programowania i robotyki, zdrowego odżywiania, nauki gry w szachy, warsztatów teatralnych, fotografii.
Ich celem jest wsparcie wszechstronnego rozwoju uczniów, zarówno w zakresie kompetencji społecznych, jak i edukacyjnych.
Zajęcia obejmują następujące obszary:
- Doradztwo zawodowe – uczniowie uczestniczą w warsztatach pomagających poznać własne predyspozycje zawodowe, planować ścieżkę kariery oraz zdobywać informacje o różnych zawodach i rynku pracy
- Edukacja ekologiczna – w ramach tych zajęć uczniowie rozwijają świadomość ekologiczną, uczą się postaw proekologicznych oraz biorą udział w projektach dotyczących ochrony środowiska
- Kształtowanie postaw antydyskryminacyjnych – prowadzone są zajęcia, które mają na celu budowanie empatii, tolerancji i otwartości na różnorodność. Uczniowie uczą się rozpoznawać i przeciwdziałać wszelkim formom dyskryminacji
- Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień – organizowane są kółka tematyczne i zajęcia rozwijające kreatywność, logiczne myślenie, kompetencje artystyczne, sportowe czy językowe, dostosowane do indywidualnych potrzeb i pasji uczniów
- Zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne uczniów – organizowane są zajęcia z edukacji matematycznej, polonistycznej i przyrodniczej, dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów
- Zajęcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – realizowane są zajęcia sensoryczne, logopedyczne, psychologiczno-pedagogiczne, z wykorzystaniem Metody Tomatisa, rytmiczne, trening umiejętności społecznych, biblioterapia, arteterapia oraz zajęcia indywidualne prowadzone metodą Warnkego.
Zajęcia odbywają się w przyjaznej atmosferze, z uwzględnieniem indywidualnych możliwości i potrzeb uczniów, a ich celem jest nie tylko rozwój wiedzy i umiejętności, ale również wzmacnianie poczucia własnej wartości, integracja rówieśnicza oraz budowanie pozytywnych relacji społecznych.






















