Logo AP

AkademiaPrzedsiębiorczości

jaroslaw.cieplinskiap.org.pl Przedszkole Miejskie nr 14 41 274 85 80

Zwiększenie efektywności pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Przedszkolu Miejskim nr 14 im. Jana Brzechwy w Starachowicach

Zwiększenie efektywności pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Przedszkolu Miejskim nr 14 im. Jana Brzechwy w Starachowicach

Loga projektu UE

Projekt

„Zwiększenie efektywności pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Przedszkolu Miejskim nr 14 im. Jana Brzechwy w Starachowicach” 

współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027.

Obrazek-fundusze-europejskie

Priorytet FESW.08.Edukacja na wszystkich etapach życia

Działanie FESW.08.01.Wsparcie edukacji przedszkolnej

Projekt realizowany na podstawie umowy z Województwem Świętokrzyskim – Zarządem  Województwa, pełniącym funkcje Instytucji Zarządzającej programem regionalnym  Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027

PARTNER PROJEKTU:

logo-Starachowice

Gmina Starachowice

DZIAŁANIA W PROJEKCIE:

  1. DODATKOWE ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE

    W ramach zadania przeprowadzone zostaną zajęcia edukacyjne dla 115 Uczestników Projektu – 58 dziewczynek, 57 chłopców z Przedszkola Miejskiego nr 14 w Starachowicach, w tym 2 chłopców z niepełnosprawnościami:

    a) ZAJĘCIA Z EKOLOGII – zajęcia praktyczne w ogrodzie, m.in. sadzenie roślin, nauka dbałości o rośliny, zajęcia rękodzielnicze z ekologii, ekologiczny pokaz mody (zajęcia realizowane w 5 grupach przedszkolnych, raz w tygodniu po 30 minut w każdej grupie). Ponadto zaplanowano dwa przedstawienia o tematyce ekologicznej oraz i dwie wycieczki edukacyjne (Arboretum w Nadleśnictwie Marcule, Zagroda Edukacyjna w Skarżysku Kamiennej);
    b) WARSZTATY Z KODOWANIA – zabawy w kodowanie, które w przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat nauki logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji (zajęcia realizowane w 5 grupach przedszkolnych, raz w tygodniu po 30 minut w każdej grupie);
    c) LABORATORIUM PRZEDSZKOLAKA – cykl zajęć badawczych, podczas których dzieci poprzez dokonywane doświadczenia zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu przyrody, fizyki i chemii (zajęcia realizowane w 5 grupach przedszkolnych – po 30 minut w każdej grupie);
    d) SZKOLENIE Z KODOWANIA DLA NAUCZYCIELI – szkolenie dla 16 nauczycieli Przedszkola Miejskiego nr 14 w Starachowicach (16K, 0M)). Szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej (4 h). Podczas warsztatów uczestniczki poznają zasady prowadzenia zajęć z kodowania w przedszkolu oraz nauczą się korzystania z zasobów (pomocy dydaktycznych) zakupionych w ramach projektu na zajęcia z kodowania. W czasie trwania projektu nauczycielki przedszkola będą prowadziły zajęcia z kodowania w swoich grupach przedszkolnych.

    Na potrzeby planowanych zajęć zostanie zakupiony niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne: m.in. sklepik eco, stragan pod chmurką, materiały papiernicze, narzędzia ogrodnicze, sadzonki, nasiona, cebulki roślin (zajęcia z ekologii), Laboratorium oraz inne pomoce dydaktyczne do zajęć laboratoryjnych, Magiczny Dywan, pakiet do Kodowania, Pakiet Edu-Przedszkole, program Jumbo-Edu, mata do kodowania (warsztaty z kodowania), interaktywny monitor z mobilnym stojakiem – do wszystkich zajęć z zadania.

  2. ZAJĘCIA SPECJALISTYCZNE

    W ramach zajęć specjalistycznych 115 Uczestników Projektu (58 dziewczynek, 57 chłopców) weźmie udział w następujących zajęciach:

    a) TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH – zajęcia dotyczące nawiązywania relacji, komunikowania się, radzenia sobie z konfliktami i rozumienia emocje innych. Dzieci zdobywają wiedzę i nowe umiejętności, dzięki temu coraz więcej rozumieją i dowiadują się jak radzić sobie w sytuacjach społecznych (zajęcia realizowane w 5 grupach przedszkolnych, po 30 minut w każdej grupie – dwa razy w miesiącu);
    b) TERAPIA RĘKI – zajęcia skoncentrowane na rozwijaniu zdolności manualnych dziecka – precyzyjne ruchy rąk, dłoni oraz palców. Zajęcia prowadzone w formie zabawy, np. gry, zabawy z piłkami, skakanie, rysowanie, lepienie z plasteliny – realizowane w 5 grupach przedszkolnych, raz w miesiącu przez 60 minut;
    c) SENSOPLASTYKA – każdy Uczestnik Projektu weźmie raz udział w 5-godzinnych zajęciach, które wprowadzają dzieci w świat zapachów, faktur i kolorów, co wpływa na rozwój kreatywności i twórczego myślenia poprzez pobudzanie wszystkich zmysłów jak węch, smak, zapach, wzrok i dotyk (zajęcia prowadzone w małych grupach – ok. 10 osób).
    d) LOGORYTMIKIA – Uczestnicy Projektu (48 dzieci), u których zdiagnozowano zaburzenia mowy, zostaną objęci wsparciem w postaci zajęć łączących rytmikę z terapią logopedyczną; na logorytmikę składa się szereg ćwiczeń muzyczno – ruchowych, oddziaływających na płaszczyznę słuchową, słuchowo-ruchową oraz ruchową, przeznaczonych dla dzieci z zaburzeniami mowy, z wadą słuchu i wzroku, ściśle podporządkowanych terapii prowadzonej przez logopedę (zajęcia dla czterech 12-osobowych grup, 2 razy w miesiącu po 30 minut).

    Na potrzeby planowanych zajęć zostanie zakupiony niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne, m. in. zestaw Logorytmika, dmuchajka, flipper logopedyczny, krążki piankowe, piłki do rytmiki, woreczki z kuleczkami, układanka drewniana, tablica cekinowa

  3. ZAJĘCIA Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO

    Raz w miesiącu w każdej z 5 grup przedszkolnych (po 30 minut) prowadzone będą zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego. Zakładają one wstępne zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami najbliższymi ich otoczeniu, środowiskiem pracy oraz kształtowanie pozytywnej i pro-aktywnej postawy dzieci wobec pracy i edukacji, a także pobudzenie motywacji do działania, pobudzanie i rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci oraz stymulowanie ich pro-zawodowych marzeń. W ramach zadania zorganizowany zostanie także Dzień Zawodów w Przedszkolu, a w nim konkurs plastyczny dla dzieci pt. „ Kim będę gdy dorosnę?”. Zakupione zostaną dyplomy, nagrody i upominki dla dzieci oraz wyposażenie do zajęć z doradztwa zawodowego: książeczki edukacyjne o zawodach i kąciki zabaw dla dzieci (różne zawody). W zajęciach zawodoznawczych weźmie udział 115 Uczestników Projektu (58 dziewczynek, 57 chłopców, w tym 2 osoby z niepełnosprawnościami).

  4. ZAJĘCIA STYMULUJĄCE ROZWÓJ PSYCHO – RUCHOWY

    W ramach zadania 115 Uczestników Projektu (58 dziewczynek, 57 chłopców) weźmie udział w zajęciach ruchowo-sensorycznych i plastyczno-sensorycznych stymulujących rozwój psychoruchowy. Zajęcia będą realizowane raz w tygodniu po 30 minut, w każdej z 5 grup przedszkolnych.
    Ponadto zaplanowano zajęcia teatralne (spotkania z teatrem – 4/rok przedstawienia teatralne dla dzieci w przedszkolu), zajęcia taneczne (1/rok warsztaty taneczne z instruktorem/ami ze szkoły tańca), zajęcia muzyczne (2/rok spotkania z muzykami z filharmonii) oraz w spotkanie animacyjne (festyn – 1/rok).

GRUPA DOCELOWA:

Grupa docelową realizowanego projektu stanowi 115 dzieci (58 dziewczynek i 57 chłopów) z Przedszkola Miejskiego nr 14 im. Jana Brzechwy w Starachowicach oraz 16 nauczycielek z tegoż przedszkola.

CEL GŁÓWNY PROJEKTU:

Celem projektu jest zapewnienie w okresie wszechstronnego rozwoju 115 dzieci (58 dziewczynek i 57 chłopców) z Przedszkola Miejskiego nr 14 im. Jana Brzechwy w Starachowicach poprzez wzbogacenie oferty przedszkola o dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, specjalistyczne, w tym dostosowane do potrzeb dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

WSKAŹNIKI REZULTATU:

Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 16 (16K, 0M)

WSKAŹNIKI PRODUKTU:

Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 115 (58K, 57M);

Liczba miejsc wychowania przedszkolnego dostosowanych do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością – 2;

Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 16 (16K, 0M);

Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1;

Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 2 (0K, 2M);

Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 1;

Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 2 (0K, 2M)

TERMIN REALIZACJI:

01.07.2024 – 30.06.2026

WARTOŚĆ PROJEKTU:

413 656,25 zł w tym:
wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 351 607, 81 zł
wkład własny: 57 120,00 zł (Gmina Starachowice)

Zapraszamy do udziału w projekcie!

#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

Skip to content